Ananas dieet

Het Ananas dieet is een dieet voor personen die een paar kilootjes kwijt willen. Het dieet is niet geschikt om er je eetpatroon mee te veranderen en daarom is het niet geschikt om het langer dan vier dagen (met eventueel een verlenging van nog eens vier dagen) te volgen.

Werkwijze

Basisregels:
+ Drink minimaal 3 liter water per dag
+ Eet niets tussen 20.00 en 08.00 uur.
+ Kauw het eten goed en langzaam.
+ Plan vier uur tussen je ontbijt en lunch en tussen lunch en diner.

Ontbijt
+ 1 volkoren boterham of volkoren cracker met halvarine en 1 plak 20+ kaas of kipfilet
+ Vers uitgeperst vruchtensap

Lunch
+ 2 volkoren boterhammen met boter en smeerkaas, eventueel opgeleukt met alfalfa of waterkers
OF
Portie magere kwark met aardbei of banaan

Diner dag 1:
Bereid mihoen volgens de verpakking. Bak 100 gram fijngesneden blokjes varkensfilet met peper en zout gaar. Voeg 200 ml water toe met een half bouillonblokje. Leg de mihoen hierin en laat de smaken goed intrekken. Voeg als laatste een kwart in stukjes gesneden verse ananas toe. Garneer met verse munt.

Diner dag 2:
Maak een salade van 150 gram veldsla, een halve in stukjes gesneden ananas en een klein blikje mandarijnen. Schep er een dressing door die je maakt van een eetlepel olie, een eetlepel azijn, wat peper en zout en kerrie, eventueel aangevuld naar smaak met wat kippenbouillon. Je mag hier een pistoletje bij eten.

Diner dag 3:
Snijdt een ananas aan stukjes en vang het sap op. Leng het sap aan met melk tot 250 ml. Giet het in een koekenpan en meng er twee kopjes risottorijst doorheen. Breng langzaam aan de kook en voeg een eetlepel suiker en een theelepel kaneel toe. Voeg na 15 minuten een halve ananas in stukjes toe en laat verder sudderen tot alles gaar is. Je kunt dit gerecht warm en koud eten.

Diner dag 4:
Snijd vier volkoren boterhammen schuin door en bestrijk ze met melk. Bak ze in de koekenpan met een klein beetje boter tot ze een beetje krokant worden. Leg de boterhammen op een bord en laat ze iets afkoelen. Schep op iedere boterham wat hüttenkäse en een grote plak ananas.

Te verwachten resultaat
Met het Ananas dieet kun je in vier dagen tot vijf kilo afvallen.

dieet nieuwsdietenvoedingswaardeslanke receptendietistentipsboeken
gratis inschrijven·home·helpdesk·contact·links·privacy·disclaimer
Ook je gewicht beheersen? Schrijf je nu GRATIS in. Klik nu hier om in te schrijven
Gebruiker Password paswoord vergeten? · Inschrijven

Doe nu mee!


het laatste dieetnieuws
Gezonde voeding eist meer proefdieren Rotterdam gaat strijd aan overgewicht jongeren Snacks en snoep niet meer op scholen Bewegen beter voor gezondheid Slank zonder dieet


what's on my mind
Anke: Die chocolade is ook veelste lekker Rik: Yes weer een mijlpaal behaald : 95 KG Anna: Geen zin om te lijnen vandaag Bas: Heerlijke fruitdag vandaag! Caroline: Lekker zeg, klaar met mijn dieet!


Gesponsorde koppelingen