Soepdieet

Het soepdieet is een dieet dat bestaat uit soep, gemaakt van ingrediŽnten die minder calorieŽn leveren dan ze gebruiken om te verbranden. Ze leveren de zogenaamde negatieve calorieŽn.

Het Soepdieet werd ontwikkeld voor hartpatiŽnten die snel overgewicht moesten kwijtraken in verband met een geplande operatie.

Werkwijze
Je maakt een pan soep met de volgende ingrediŽnten:
+ 6 grote uien
+ 2 groene paprikaīs
+ 1 of 2 grote blikken tomaten
+ bosje selderij of bleekselderij
+ 1 winterpeen
+ 1 pakje soepmix
+ 4 tot 5 bouillonblokjes
+ 2 liter water
+ een beetje basilicum of oregano

Breng twee liter water aan de kook. De groente snijd je intussen in kleine stukjes. Voeg ze aan het kokende water toe. Voeg soepmix, bouillonblokjes en de blikken tomaat toe. Laat het geheel doorkoken. Je kunt de soep laten afkoelen en bewaren in de koelkast.

Iedere dag neem je minstens ťťn kom van deze soep. Iedere keer als je trek krijgt, kun je de soep nemen. Hoe meer soep je neemt, hoe meer calorieŽn je verbrandt.

Naast de soep zijn toegestaan: onbeperkt water, koffie en thee (zonder melk of suiker), zwarte bessen- of bosbessensap, magere melk of karnemelk.

Uitdrukkelijk verboden zijn alcoholische dranken, brood, sportdrank en dieetdrank.

Het weekmenu is als volgt samengesteld:

Dag ťťn:
+ de basissoep (zoveel je wilt)
+ thee zonder suiker
+ alle soorten fruit (behalve bananen) en bij voorkeur watermeloen (zoveel je wilt).
+ zwarte bessensap of bosbessensap
+ water

Dag twee:
+ de basissoep (zoveel je wilt)
+ alle groene groenten (zoals sla, spinazie of andijvie) behalve bonen, granen en erwten (rauw of gekookt, zoveel je wilt).
+ thee zonder suiker
+ ťťn gepofte aardappel (tijdens het diner)

Dag drie:
+ de basissoep (zoveel je wilt)
+ de groenten en fruit van dag 1 & 2 (zoveel je wilt)
+ thee zonder suiker
+ zwarte bessensap of bosbessensap
+water

Dag vier:
+ de basissoep (zoveel je wilt)
+ bananen (maximaal 8 stuks)
+ thee zonder suiker
+ magere melk (zoveel je wilt)
+ zwarte bessensap of bosbessensap
+ water

Dag vijf:
+ de basissoep (zoveel je wilt)
+ tomaten (zoveel je wilt)
+ thee zonder suiker
+ salade (zoveel je wilt)
+ biefstuk (zoveel je wilt)
+ gebakken of gefrituurde kip zonder vel (zoveel je wilt)
+ minimaal 6 tot 8 glazen water
+ zwarte bessensap of bosbessensap

Dag zes:
+ de basissoep (zoveel je wilt)
+ bladgroenten (zoveel je wilt)
+ thee zonder suiker
+ water
+ zwarte bessensap of bosbessensap
+ vlees of kip zonder vel (zoveel je wilt)

Dag zeven:
+ de basissoep (zoveel je wilt)
+ bruine rijst (zoveel je wilt)
+ thee zonder suiker
+ zwarte bessensap of bosbessensap
+ water
+ ongezoete vruchtensappen
+ groenten (zoveel je wilt)

Te verwachten resultaat
Als je strikt de regels van het dieet opvolgt, kun je een gewichtsverlies tussen de vier en negen kilo in ťťn week verwachten.

dieet nieuwsdietenvoedingswaardeslanke receptendietistentipsboeken
gratis inschrijven·home·helpdesk·contact·links·privacy·disclaimer
Ook je gewicht beheersen? Schrijf je nu GRATIS in. Klik nu hier om in te schrijven
Gebruiker Password paswoord vergeten? · Inschrijven

Doe nu mee!


het laatste dieetnieuws
Gezonde voeding eist meer proefdieren Rotterdam gaat strijd aan overgewicht jongeren Snacks en snoep niet meer op scholen Bewegen beter voor gezondheid Slank zonder dieet


what's on my mind
Anke: Die chocolade is ook veelste lekker Rik: Yes weer een mijlpaal behaald : 95 KG Anna: Geen zin om te lijnen vandaag Bas: Heerlijke fruitdag vandaag! Caroline: Lekker zeg, klaar met mijn dieet!


Gesponsorde koppelingen